Overnight oats met kokos en bessen

Ingrediënten (1 portie)

  • Glutenvrije havermout: 30 gr
  • Kokosmelk: 200 ml
  • Gebroken lijnzaad: 1 el
  • Rozijnen & cranberries: 2 el
  • Geraspte kokos: 1 tl
  • Verse bessen: naar keuze

Bereiding

Stap 1: Neem de havermout, het gebroken lijnzaad en weeg de juiste hoeveelheid af. Eens je dit receptje een keer gemaakt hebt kan je gemakkelijk variëren met de dikte van de overnight oats. Wil je graag iets slappere pap - voeg dan meer melk toe. Wil je graag een iets stevigere pap - voeg dan minder melk toe of een beetje extra havermout. Stap 2: Voeg bij de havermout en het lijnzaad de melk toe - meng dit goed en zorg ervoor dat de havermout goed doordrongen is van de melk. Voeg dan ook nog de rozijnen/ en of cranberries toe en roer dit nogmaals goed door. Plaats dit dan in de koelkast. Stap 3: Na een nachtje weken (of enkele uren) kan je dit uit de koelkast halen en nogmaals goed doorroeren. Werk dit af met verse bessen en wat geraspte kokos.

Hoe lang kan ik mijn overnight oats bewaren?

Overnight oats kan je gemakkelijk 2 dagen bewaren in de koelkast. Voor het lekkerste effect laat ik de oats minstens één nachtje weken.

Hoe kan ik dit nog zoeter maken?

De rozijnen/ cranberries krijgen de kans hun suikers af te geven in de overnight oats. Heb je dit liever nog iets zoeter? Voeg dan honing of agave siroop (agave siroop is vegan) toe.

Welke kokosmelk gebruik ik voor oats?

Voor overnight oats en om te drinken gebruik ik het liefst de melk van alpro. Ze hebben een kokosmelk in hun gamma. Voor warme gerechten en desserts zoals chocolademousse gebruik ik dan weer liever een iets stevigere kokosmelk.