These boots are made for walking

Waar wandelen allemaal goed voor is...

Kan jij ook genieten van een wandeling? Ik ga graag regelmatig eens wandelen, vind je niet echt de motivatie om ook een blokje rond te gaan? Kijk dan even hieronder, hier kan je 5 redenen vinden om het nèt wel te doen!

1. Je slaapt beter

Wandelen in het daglicht is goed voor je biologische klok, je maakt je fysiek ook wat moe waardoor het inslapen en doorslapen tijdens de nacht ook za verbeteren.

Ook de kwaliteit van je slaap in het algemeen verbeterd als je elke dag (of enkele keren per week) een wandelingetje doet.

2. Je wordt positiever, minder stress

Door te wandelen kan je je hoofd letterlijk doen verluchten. Dit helpt dan weer voor stress te verminderen, en minder stress zorgt dan weer voor een positievere mind.

Wandel je alleen maar hou je van muziek? Neem dan je muziek mee op de wandeling en geniet van stappen op de maat van de muziek, zo zal je net dat tikkeltje gemotiveerder zijn om het vol te houden.

Wandel je liever in groep? Zoek dan een wandelpartner of een kleine groep waar je samen mee kan gaan stappen. Je krijgt de leuke/ toffe babbels er gratis bovenop.

3. Je krijgt meer zin in seks

Een positieve geest, een goede conditie en nog eens een boost voor je libido. Door regelmatig te wandelen komen er stoffen vrij in je lichaam waardoor je libido een boost krijgt en je sneller zin krijgt in seks.

Dit is dan zeker en vast ook nog eens goed voor je relatie, waarom ga je niet eens samen wandelen met je partner?

4. Je spijsvertering krijgt een boost

Als je beweegt (of wandelt) dan wordt de spijsvertering gestimuleerd en dit voorkomt dan weer het verstoppen van de darmen. Een betere spijsvertering zorgt dan weer automatisch voor een wat lichter gevoel in hoofd en lichaam. 

5. Goed voor de conditie

Door te wandelen kan je de kans op een beroerte, diabets en hart- en vaatziekten verkleinen.

Daarnaast kan je ook meteen wat vetmassa verliezen waardoor je er spieren gratis en voor niets in de plaats terugkrijgt. 

Tip: Train je buikspieren tijdens het wandelen.

Ook tijdens het wandelen kan je je buikspieren trainen. Trek je buik lichtjes in terwijl je goed doorstapt, zo kan je ook je buikspieren activeren op een effen/ plat terrein.