Quinoa hawaï salade

Ingrediënten (1p)

  • quinoa: 1 blikje
  • Rucola: 1 hand
  • Ananas: 1 blikje of vers
  • Komkommer
  • Kerstomaatjes
  • Geraspte rode biet
  • Peper & zout
  • Olijfolie & citroensap

Bereiding

Stap 1: Neem de groentjes (ananas, komkommer, kerstomaatjes,...) en snij deze in fijne stukjes. Je kan deze stukjes zo groot of zo klein maken als je zelf gemakkelijk vind. Stap 2: Neem dan het blikje quinoa en meng dit met de gesneden groentjes. Meng hierbij de rucola sla (let op, deze kan vrij uitgesproken smaken dus dit kan je echt naar smaak doen) en voeg hierbij ook wat geraspte rode biet toe. Dit zorgt voor een lekkere crispy maar zoete toets. Stap 3: Kruid dit dan goed met peper en zout en werk dit af met de dressing van olijfolie en citroensap. (Deze dressing maak je simpelweg door wat olijfolie te mengen met wat versgeperst citroensap voor de balans.)

Waar haal ik quinoa in blik?

Bonduelle heeft sinds kort kleine éénpersoons porties voor deze blikjes quinoa, deze is zeer handig aangezien je deze niet meer moet koken en zo kunt gebruiken. Warm deze heel even op voor een warm gerecht of gebruik deze koud in een slaatje. Verkrijgbaar bij albert heijn, jumbo, carrefour,...

Welke ananas mag/ moet ik gebruiken?

Ananas uit blik: Als je kiest voor ananas uit blik, kies dan voor ananas op eigen sap. Deze is zeker en vast zoet genoeg en bevat geen extra toegevoegde suikers. Verse ananas: Bij voorkeur kan je verse ananas gebruiken. Net dat tikkeltje lekkerder.